Ligaen 2024 Sommer Biathlonstævne

information om Ligaen 2024 Sommer Biathlon stævnerne

I år deltager vi i Biathlon ligaen, som kommer til Tønder den 30. juni, hvor Skytteforeningen står for det praktiske ved gennemførelsen og afviklingen af biathlon liga stævnet.

Ligastævnerne kan bestå af:

Langdistance
Voksne løber 5 gange 1500 meter med en skydning af 5 skud imellem hver løbeomgang. To x 5 skud liggende skydestilling og to x 5 skud stående skydestilling. For hvert forbi skud løbes en strafrunde på 70 meter.
Børn løber ca. 500 meter og skyder alle 4 skydninger i liggende skydestilling.

Kortdistance
Voksne løber 3 gange 750 meter med en skydning af 5 skud imellem hver løbeomgang. 5 skud liggende skydestilling og 5 skud stående skydestilling. For hvert forbi skud løbes en strafrunde på 70 meter.
Børn løber den halve distance ca. 375 meter og skyder kun liggende skydestilling.

Stafet
Holdene kan kombineres på tværs af alder. Der løbes typisk kortdistance.

Jeg håber at nogle at de biathlon interesserede i Skytteforening Sydvest har lyst til at deltage i nogle af Ligastævnerne - I kan jo starte på hjemmebanen den 30 juni, hvor Ligastævnet gennemføres her i Tønder.

Mona Lene Rasmussen

Biathlon
Skytteforening Sydvest

Program og information om tilmelding til Liga 2024 Sommer Biathlon stævnet i Tønder findes her:  https://skytteforeningsydvest.dk/aktiviteter/ligaen-2024-sommer-biathlonstaevne/